بلاگ

۵ نکته کاربردی برای انتخاب بهترین لباس زمستانی

۵ نکته کاربردی برای انتخاب بهترین لباس زمستانی

 

یکی از بزرگترین چالش‌های والدین، صبر و شکیبایی آنان در پوشاندن لباس زمستانی به فرزندان‌شان برای فعالیت در فضای باز است. شاید برای برخی مادران، فرایند انتخاب پلیور‌ها و کاپشن‌ها، پوشاندن آن‌ها به صورت چند لایه و بستن تمام زیپ‌ها و دکمه‌ها ، به خودی خود یک ماجراجویی چند ساعته باشد.

به احتمال زیاد این داستان به جایی ختم می‌شود که کودک تبدیل به یک توپ متحرک شده که حتی به سختی می‌تواند دست‌هایش را تکان دهد !

آگاهی از چگونگی پوشیدن لباس‌ها به صورت چند لایه بسیار مهم است، اما حتی فراتر از آن، تشخیص این نکته است که بهترین لباس زمستانی چه نوع لباسی است و چگونه می‌تواند زمستان را در بیرون لباس‌هایتان متوقف کند.

 

بخشی از توصیه‌های زیر بر اساس علم مطالعه ویژگی‌های پارچه و برخی دیگر، بر اساس آزمون و خطا توسعه یافته‌اند :

 

عکس - از نخ – پنبه اجتناب کنید

۱- از نخ – پنبه اجتناب کنید !

اگر چیزی وجود داشته باشد که از شما بخواهم برای لباس زمستانی از آن اجتناب کنید، آن نخ – پنبه است. نخ – پنبه پارچه‌ای فوق‌العاده و محبوب برای آب و هوای گرم است که وظیفه‌ی خنک نگه داشتن بدن را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

در زمستان نخ – پنبه می‌تواند گرمای بدن شما را به بیرون هدایت کند. پس به جز مصارف خاص مانند لباس‌های زیر، نخ – پنبه را برای تابستان نگه‌دارید !

 

عکس - از پارچه های آب گریز استفاده کنید

۲- از پارچه های آب گریز استفاده کنید !

تصور وحشتناک لباس نخی خیس، مرا به یاد آوری شماره ۲ وا می‌دارد. لایه‌هایی با جنس آب‌گریز بپوشید که از رطوبت در امان می‌مانند. آب رسانای قوی انرژی و حرارت است. رطوبت به سرعت انرژی و حرارت را به بیرون منتقل می‌کند. و به سرعت شما را از احساس گرما تهی می‌کند. پس به دنبال لباس‌ها و به خصوص کاپشن‌هایی باشید که رطوبت را بیرون از خود نگه می‌دارند.

 

عکس - بهترین لباس زمستانی : پشم

۳- بهترین لباس زمستانی : پشم !

در بین لباس‌های زمستانی، پشم برای ماجراجویی در طبیعت، بهترین است ! آزمایشگاه‌های طبیعی ( گوسفندان ) با پیشرفته‌ترین و مناسب‌ترین الیاف برای سرمای زمستان پوشیده شده‌اند. پشم کمک می‌کند تا رطوبت از بدن دور شود و به شکل شگفت آوری شما را گرم نگه می‌دارد حتی اگر مرطوب شده‌باشد ( نه به خوبی زمانی که کاملا خشک است، اما هنوز هم خوب کار می‌کند ) !

اگر تصوری از پلیور پشمی خارش‌زایی که در لباسشویی آب می‌رود، دارید، این نکته را به یاد داشته باشید : پشم مرینوس آن خارش و واکنش آلرژیک را ایجاد نمی‌کند و در برابر آب رفتن نیز مقاوم است.

 

عکس - راه باد را ببندید

۴- راه باد را ببندید !

کت و پلیور پشمی می‌تواند بستر گرمی و راحتی را برای شما فراهم کند. اما نه زمانی که باد به آن نفوذ کند و گرما را برباید و ببرد ! به همین دلیل، شما همیشه باید با یک لایه بیرونی، مثل یک کاپشن مقاوم و خوب، راه باد را مسدود کنید. پس علاوه بر لایه عایق، شما نیاز به لایه ای بیرونی برای محافظت از باد و باران دارید تا به عنوان حامی برای لایه حرارتی عمل کرده و به آن کمک کند تا کار خود را به خوبی انجام دهد.

 

عکس - تهویه را فراموش نکنید

۵- تهویه را فراموش نکنید !

این مورد ممکن است با دیگر موارد گفته شده، کمی در تناقض باشد، اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلات لباس‌های زمستانی این است که ممکن است زیادی گرمتان شود ! به این دلیل که گرمای زیاد موجب عرق کردن و تولید رطوبت و در نتیجه سرد شدن مجدد بدنتان می‌شود، از تهویه غافل نشوید.

برای دور ماندن از این مشکل، باید از لباس‌هایی با قابلیت تنفس استفاده کنید که بخارات تولید شده توسط بدن را به بیرون منتقل می‌کنند، اما در این قسمت پیشنهاد ارزان قیمت‌تری داریم ! استفاده از لباس‌های زمستانی زیپ دار در لایه‌های مختلف، به شما این امکان را می‌دهد تا به محض احساس گرما و قبل از عرق کردن، اندکی زیپ‌ها را باز کنید!

توجه داشته باشید که به محض احساس گرما، لایه‌ها را کم نکنید، چرا که به سرعت گرمای بدن خود را از دست خواهید‌داد و به دست آوردن مجدد آن، زمان بَر و مشکل است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *